2008-07-15

Skrock? Näää....

Sista tidens fiske har varit lite trögt, inte minst söndagen där Janne och jag for runt hela blekinges skärgård med magert resultat. Två dagars jobb i bromölla med övernattning gjorde att bilen lastades med flugspö och en knippe svanar. Utcheckning från jobb klockan fyra, och ut för revansch på tandgurkorna. Väl vid vattnet inser jag att jag glömt minnya fina reklamkeps jag använt dom sista gångerna. Tanken på att flugfiska i åtta sekundmeter utan keps känns inte bra. Hittar pälsmössan i IKEA-kassen. Hmmmm....lite väl varmt kanske....men vänta! Där ligger ju min gamla solblekta keps! Nöjd slänger jag på kepsen och traskar ut i vattnet. fyra timmar senare har man klipp ett femtontal tandgurkor. De flesta runt två tre kilo, men två feta femkilos fick bita i gräset. Missad virvel resulterade i hugg i nästa kast, så dom var på hugget. Tappade en hel del fisk, ett par riktigt fina. Helt klart är det dock att min keps alltid kommer att förvaras med vadarna. Nu hägrar närmsta pizzeria!

1 kommentar:

Unknown sa...

Så fisket hänger på kepsen...Jag visste att det var nåt.