2010-03-07

Amatörresultat på Vombsjön

Som Janne skrev, så hade vi många deltagare och massor av D-vitamin från vår närmaste stjärna.
Både Johnny och jag är glada amatörer när det gäller pimpelfiske, även om man lär sig. Men ack så långsamt, dock. På Sätoftasjön för några veckor sedan, upptäckte jag att det portabla ekolodet inte tåler 12 minusgrader. Så om den skall med i skryllan så är det isolering som gäller. Ett kul projekt till nästa sässong.Johnny fick en giltig fisk, medan jag fick nöja mig med att två gånger få upp samma gärs på mormyshka. Jag trodde först att det var en årsgammal gös, för ryggfenan var väldigt lik.
Vi är ledsna Janne, att tvekade att följa med på söndagens tur till skånska sydostkusten. Anledningen är att vi har FF (Fru-Fritt) denna vecka. Dem skickade vi till Kanarieöarna och då gäller att städa upp huset innan "katterna" kommer hem. Så kan vi ha rent samvete om tre månader, när Havöysund väntar.

Inga kommentarer: