2007-12-26

Tio små negerpojkar eller har Mats bytat sida?

Till slut var det bara en pojke kvar, visserligen inte liten och ej heller färgad.
Det verkar ha gått en julsjuka och siste man avanmälde när jag var halvvägs till samlingspunkten på Ekerödsrasten. Skit samma, lika bra att fiska ensam tänkte jag.

Lågvatten och lervälling var vad som mötte mig när jag kom fram till "abborrstället", skillnaden var dramatisk, mer än en halv meter mot förra gången. Ett par fiskar med extremt bra sidlinje lyckades dock hitta flugan.
Efter ett tag var det dags att flytta och jag provade både längre ut och på andra sidan Listerlandet, det var under denna transport som jag började misstänka att Mats (klubbens mink) har skaffat ett extraknäck.
Jag lyckades avverka 4 olika fiskeplatser denna ganska korta dag, hade ett par kontakter och avslutade med en hyfsad fisk från Skånekusten, en riktig långrusare som nästan lyckades dra ut hela fluglinan.

Inga kommentarer: