2008-01-01

Premiär

Även jag var naturligtvis ute för att hedra öringpremiären. Drog ner mot Ystad och Engelskan som var fullbefolkad så jag drog vidare mot Pumpstationen där jag fick vara ensam. Tyvärr var vattnet svart och med frånlandsvind så drev skiten utåt och efter en timme fick jag nog och sökte mig västerut. Vid Lilleskog ringde en kompis som var i Smyge och även där var vattnet mörkt. Tröstlöst körde jag ner i Abbekås för att kolla och konstigt nog rullade vågorna in och vattnet var mer gråaktig och här kunde jag faktiskt skymta mina stövlar på bottnen. Efter ett par kast högg det men efter ett par skakningar så släppte den. Rätt plats åtminstone....Det var den enda kontakten jag hade idag och efter ett stopp till i hemmakommunen så börja kylan komma krypande och det var dags att bege sig hemåt.
Jag kan väl säga att om det var en vanlig dag så hade jag inte begett mig ut. Nordan och kallt är inte bra....

Inga kommentarer: