2008-07-06

Lördag: Ringsjötur med bärs och kanelbullar

Lördagen skulle grabben iväg på hejsan håsan med kompisar, så jag och min fiskebroder bestämde oss för att ta en eftermiddags/kvällstur. Helt vindstilla när vi kom fram och la i båten. Vi hittade fina ansamlingar med fisk på djupkanterna, men fråntaget ett par hugg på min vertikaljigg var det magert tills min fiskebroder krokar en matabborre. Efter avfiskande av diverse ställen beger vi oss tillbaka hemåt, med ett stopp vid ett ställe som brukar ge fisk trots att det saknas markanta strukturer på botten. Och till slut lyckas jag få en gädda att ta min jigg. Vikt? Sisådär två kilo. Max. Misstänker att Bert och Johnny också var ute på sjön, och förmodligen hade dom bättre lycka än vi. Den danska bärsen satt som kniven i ryggen på en nätfiskare iallafall

//Mats

Inga kommentarer: