2008-07-05

Lugnet före "stormen"....

Har SKK:arna lagt spöna på hyllan eller laddar alla för semesterns fiske? Jag har själv inte fiskat så mycket. Några dagar i Mörrum har det blivit. Naturligtvis ingen fisk för mig trots att ån var full med fisk. Däremot lyckades Lasse ta en lax (ca 5kg) på lördagkvällen när jag valde EM fotbollen. Tyvärr var den felkrokad (bröstfenan) så den fick gå tillbaka. Han fick allafall figthen och det är ju den som man vill ha.
Jag tror inte jag varit med om ett sådant plaskande i pool 4 som senast. Mycket frustrerande och som inte det var nog så lyckades en dansk ta en blank på 7kg när vi hade avbrutit för lunch. Typiskt!!
Lasse tappade en på nacken i 4:an på söndagen. Han var het denna helg, men var ju hans 40-års present från hans bror och mig så det får ses som födelsedagslycka....

Nu har Lasses bror och Jani Barna åkt till Driva i Norge så jag lär väl fortsätta att vara frustrerad när SMS:en börjar ramla i veckan....Bara 5 veckor till min vecka i Norge....

2 kommentarer:

Zigge sa...

Vi kan ju allltid ta en kvällstur efter öring en kväll i veckan om du e sugen.

Mats

Anders sa...

Ja, vi kan höras om det...