2009-07-29

Ut på sjön igen

Min fiskebroder mötte upp vid tretiden på eftermiddagen för lite avslappnande fiske på ringsjön. Vädret var hyffsat men det mulnade på under kvällen. Första stoppet resulterar i fisk direkt för min fiskebroder. En svag oro inombords väcktes med erfarenhet av bra start..... Vi tappar ett par fiskar innan vi ger oss iväg på en trollingrunda.Ett stopp i en vik full med sjögräs valde en abborre att hugga. Passade på att hårdtesta min "tropikoutfit", och vad skall man säga? Man ser inte lite nördig ut i cocoons och tropikmössa. Traditionen med ryggkrokad brax togs upp idag igen efter att ha legat nere ett bra tag. Rakt in i sjögräset simmade den och gick loss. Skönt att slippa slemma ner sig.
Väl tillbaka på branterna klipper jag tre gösar till, min fiskebroder tappar ett par fiskar och sedan dör fisket ut.
Mycket båtar ute även idag, och vi såg flera ta fisk. Verkar som sjön har vaknat till ordentligt. Och efter att ha använt autopiloten på min elmotor några gånger så kan jag bara konstatera att den är guld värd. Man kan fiska även i rejäl vind utan att behöva lägga tid på att korrigera kurs hela tiden.

Mats

1 kommentar:

Unknown sa...

Vilka snyggingar......