2009-10-24

Blekingelägret, Team Dreampikes rapport

På fredagens morgon plockade jag upp Danne i Lund och fortsatte till Ronneby där en stunds arbete väntade för mig. Under tiden handlade Danne och efter en obligatorisk "kaffe latte" i Listerby fortsatte färden mot eftermiddagens fiskeplats.

Döm om vår förvåning när vi väl framme skådade Team Pugges röda bil. Vi började misstänka telefonavlyssning m m men eftesom vi saknar bevis stannar misstankegraden på "osannolika skäl oskyldiga".

Det var hårt väder och inte särskilt mysigt att fiska. Båda teamen fick några gäddor men inget som förtjänar närmare presentationer.

På bilden syns undertecknad och Ordföranden inbegripna i en diskussion om meningen med livet. Observera även Ordförandes tomma fisklåda i vilken han normalt brukar förvara filéerna. Danne syns i bakgrunden och Ola Esox tog bilden.

På lördagen startade alla "Teamen" på en av Urköarna. Det fanns fisk på spridda ställen och Ordföranden och jag lyckades tillsammans trilla ned i en håla som på en halvtimme levererade sju - åtta gäddor mellan tre och fem kilo. Danne hade oxå fått några på sitt håll.

På eftermiddagen begav Danne och jag oss till "Alla Uddars Moder". Efter en rejäl Irish Coffe - Lycka Till!, blev Danne Skånska Kustfiskeklubbens svar på Duracellkaninen. Fluglinan ven i luften och hans bogvåg tryckte gammalt sjögräs långt upp på land. Jag tog det litet lungnare och fiskade av kanten söderut men helt utan att känna något.

När jag hann i fatt "kaninen" så hade han redan fått ett par gäddor och tappat några. Vid snabb förbränning bildas dock restprodukter, och medan han fick gå iland och göra sig av med sina, hittade jag ett område på 50 x 50 meter där det stod gott om fisk. Bland annat tappade jag en gädda i 7 - 8 kilos klassen som i bästa tarponstil for rakt upp ur vattnet medan den skakade på huvudet tills flugan lossnade.

Söndagens fiske gav några mindre gäddor samt en större som Danne tappade. Resten av Team Dreampike (Far och son Stridspilot) hade gett sig västerut och lyckades på söndagen, trots de svåra förhållandena i denna delen av skärgården, få på några gäddor.

Summeringen för vår del är jättefint boende, mycket god mat (tack till Team Pugge!) samt bra fiske på lördagen.

Inga kommentarer: