2009-10-22

Blekingelägret, Team Halibut rapport

Årets upplaga av Blekingelägret var toppen, inte minst placeringen av bostället.
Lördagen började på bästa sätt, med första fångad fisk på mindre än 10 kast. Inte större än Westins Jätte, men ändå.
Det här bådade gott, tänkte jag optimistiskt! Men det skulle visa sig att det inte blev fler för min del. Johnny kontrade med att ta två snabba.
Efter förflyttning till annat ställe var han inte sämre. Först en tre-kilos och sedan "pers" på 11 kilo. Eller som Johnny utbrast i lätt förtvivlan: "Vad gör jag nu? Hon stannar ju inte!"
Efter en stund kunde vi med gemensamma krafter mota in henne på grundare vatten. Vid kroklossningen gav hon igen, genom att vispa till och pricka hål i Johnnys tumme. Det finns ingen sjuksköterska som kunnat göra det jobbet bättre.

Söndagens utflykt till kända ställen gav absolut inget, mer än vackert väder. Det hela avslutades med en god Gorgonzolafylld lövbiff i Sölvesborg.

2 kommentarer:

Finn sa...

Tjänare Gubbs!
Måste gratulera igen till en fantastisk fisk!! Det är inte många tio+ som vi tagit på våra läger genom åren.

Undrar bara varför ni lägger in en bild på trekilosen istället för på den stora?

BeBe sa...

OK, jag får väl ta på mig skulden som dålig fotograf. Det blev ingen typisk hålla-upp-fisken-framför-kameran bild. Johnny blödde som en stucken gris och det blev aningen turbolent. På bilden ser man faktiskt att Johnny står med fisken snett bakom sig. Den var 112cm.
Lite synd att andra lyckades fylla havande-kvoten, för vi frågade faktiskt om vi skulle ta med den. Då hade alla tvivel försvunnit.
Men jag får väl träna på att ta bra fångstbilder.

Vi vill gärna se en bild på en trekilos på 112cm. Då är det nog näbbgädda vi pratar om. :-)