2010-04-04

Kall bomtur..

Eftersom det var en klubbtur efter salmo-släktets silvriga medlemmar så blev det ytterliggare en bomtur under SKK:s fana. Jag börjar tro att, ursäkta min hädelse, den efter andra arter nödvändiga "lycka till snappsen", inte fungerar på lax eller havsöring, åtminstonde inte när jag är med.

Tord vågar inte chansa...

Efter att vi gjort några tappra försök vid Hörte-ängar så blev Östersjöns "vilda" vatten för mycket för oss eftersom vågorna gjorde fisket hårt. Vi drog vidare över till västkusten och på vägen sjönk temperaturen till 2 grader och regnet fick lite inslag av snöblandat. Det blev riktigt kallt, speciellt om fingrarna. Det kändes som om fingertopparna skars av när man kastade och jag stod ut i 30min innan jag satte mig i bilen och for hem. Janne, Tord och Thomas körde hem efter ytterligare 30min.

Det kan tilläggas att vi inte fick nånting eller ens hade ett sniff.

Inga kommentarer: