2010-06-17

Gösfiske

Sommar brukar vara högsäsong för Gösfiske, så när Mats ringde och berättade att det var dags för en tur till Ringsjön så var jag inte alltför svårövertalad. Jag lämnade sommarens kanske sista stora spinnerfall bakom mig och satsade på båtfiske. Väl ute på sjön så kunde vi se att det var gott om båtar. Vi satsade på en känd djuphåla och ekolodet indikerade gott om fisk på ca 10 meters djup. I början så hände det inte alltför mycket, jag fick en hyfsad gös men annars var det trögt. Lite frustrerande eftersom killen i båten intill fick fisk hela tiden.



Efter ett tag så provade vi på norrsidan av hålan, denna var brantare och fisken stod mer koncentrerat. Nu släppte det på allvar och ganska snabbt så hade jag 5 fiskar. Mats hade lite svårare i början eftersom han envisades med att använda gäddtafs, så fort som tafsen åkte av så fick han också fisk. Sammanlagt ett tiotal gösar i hyfsad storlek mellan ett och två kilo.

Inga kommentarer: