2011-06-28

"After work"

Underbart väder ute och sista mötet avklarat kl 16, så jag passade på att ta en tur till Ringsjön igen. I med båten och iväg till mina "heta" ställen. Spöna var redan riggade med wobblers som kammade noll i söndags(då funkade bara jiggar). Nåja, en trollingrunda kan man väl ta innan man byter till jigg och precisionsbombning med jigg och sill-TV.

Kvällens matfisk

Wobblerna läggs ut bakom båten, och efter 20 meter smäller det på en fisk. Då det blåste lite valde jag att fortsätta trolla medans jag drillade fisk. Dumt skulle det visa sig, då det small på en fisk på det andra spöt när jag skall lyfta den första i båten. Dubbeldrilla fisk och styra en ormande båt är inte den avkoppling fiske borde vara....
Så håller det på, det hugger frenetiskt och jag får efter tre dubbelhugg konstatera att ett spö räcker gott. Framåt sjutiden lugnar gösfisket ner sig, men då vaknar abborrarna och en handfull mellan 2 och 5 hekto krokas av och återutsätts.
På tre timmars fiske får jag 20 talet gösar upp till strax under tre kilo, en handfull abborrar. Jag tappar ett antal fiskar. Ett tag hann man knappt släppa i grejerna innan det högg. Ingen tandgurka idag dock, och lika bra är det. Den vi fick i söndags såg förfärlig ut.

Finn, en dag i sommar tar vi ut tillsammans.

1 kommentar:

Finn sa...

Låter som en härlig kväll! Ser fram mot gemensam tur!