2015-03-20

Gäddöring

Hade några timmar över i går efter jobbet och var i de östra delarna av Skåne så det fick bli en snabbtur och se om gäddorna var hemma.
Såg tecken på fisk i början på fisket men sen ingen ting. Vattnet var ca 10cm lågt och bra ställen var för grunda. Frustration över utrustning är aldrig roligt och denna kväll strulade linan som betedde sig som en gammal lursladd till en petmoj (antik telefon som finns på museum och hos mina föräldrar där telefonen är delad och mikrofon och högtalare sitter på en lur som har en sladd som går till själva telefonen, telefonen sitter i sin tur fast med en sladd i väggen. Så nu förstår våra yngre läsare vad jag skriver). Kastar ut linan och kör lite walking-trolling så rätar lina ut sig.
Klart vatten, ingen vind å ingen fisk.
Så jag fiskar hemåt mot platsen där jag såg fisk samt sätter på en favoritfluga, röd/sliverflash, smack så sitter det en lite fin öring på kroken...lyckan är total och det känns om en bra tur utan några större problem.....eller hur var det nu? var jag frustrerad?? nää tror inte det. Inte vad jag minns i alla fall.


Inga kommentarer: