2008-04-21

Ett trendbrott?

Eftersom det inte blev ett enda kast i helgen så ryckte det ordentligt i fiskearmen under eftermiddagen. Vid femsnåret var jag nere på vattnet och möttes av hård ostlig vind, perfekt grums i vattnet och ordentligt med rörelse. Efter en timme krokar jag en raga som får gå åter, och när jag bestämmer mig för att söka skydd från vinden inne i en vik, så sitter den där. En blank över de magiska 50 centimetrarna. 54 cm för att vara exakt, och den hoppade och levde rackarns innan den till slut landades.
Nu har en lång väntan på äntligen tagit slut, och man kan fokusera andra saker som inte driver en till vansinne. Var det inte någon som sade att laxen steg....?

3 kommentarer:

Unknown sa...

Kul...äntligen
Nu kanske du är inne i ett stim och kommer att dra silver efter silver

IIB sa...

Gratulerar, min blankstatistik efter 15 Mars är ju inte speciellt lysande. Vi hoppas på Hanö.

Anders sa...

Såja Mats. Dom finns ju även för dig...