2008-05-16

Fredags-slit II

Då var var man hemma efter ytteliggare en fisklös laxatur med SSK. Jag vet inte hur många turer jag varit med på nu, men det har inte tagits någon lax under dessa iallafall.
Nåväl, vi gjorde ett gott försök. Laxen behagade visa sig direkt nät vi kom ner till ån, men sen gömde den sig resten av tiden på Hallen. Vi åkte ner till Ösarp för lite korvgrillning och en försök där.

Men först skulle det ju ätas....


Och sen kom paltkoman........


Mats hade åtaganden hemma så han bröt upp lite tidigare. Kent och jag fortsatte nöta på. Framåt 4-tiden började jag misströsta när det helt plötsligt plaskade rejält vid min lina. Troligtvis hade en lax blivit bra störd och markerade sitt missnöje. Det innebar att Kent jag fick tillbaka lite gnista att försöka lura upp den. Det enda laxen gjorde var att plaska till efter min förtyngda fluga när jag lät den svepa förbi djupt och fort vid ståndplatsen. Det var väl det närmaste vi var fisk denna dag.

Förresten så hade Mats ett par dragningar i sin fluga på f.m, men eftersom flugan blev bra sargad så var det nog en gädda.....

Nu laddar vi för Mörrum nästa helg med böner till både laxguden och regnguden.....



Inga kommentarer: