2008-11-15

Gäddstress

De sista skälvande minuterna innan jag skall in på sjukhuset och operera min axel och jag fiskar in i det sista. Två dagars frisk vind har gett goda möjligheter till att leta efter "inblåst" gädda.



Gårdagens sökande var svårt men till slut så hittade vi fisken koncentrerad inne på knädjupt vatten, inte många men dock.

I dag hade jag inte tänkt att fiska alls utan att ägna dagen åt förnuftiga saker såsom att tvätta, diska och göra rent medan man kan. Sedan så "råkade" jag titta på en fiskevideo och så var det klippt igen.

Något sen så drog jag iväg till ett av fjolårets succéställen och minsann, var det inte lika bra i år. Jag fick god nytta av min nyinköpta Guideline Pike DC WF 10 lina när jag tvingades att fiska det mesta i motvind. Om jag nu hade så värst stor nytta av linans DC stumhet eller ej vet jag inte men det verkar vara så att man kanske krokar någon fisk bättre på lång lina än annars. Mats har också köpt en likadan så vi återkommer med recension på hemsidan. Helt klart är att min tafs på 80 lbs fluorocarbon har kommit för att stanna, helgens ca 20 gäddor togs på samma tafs och den är fortfarande fit for fight.

Nu så kanske jag inte kan fiska på en månad eller mer så jag önskar er alla ett riktigt stort LYCKA TILL under denna tid.

2 kommentarer:

Tord Andreasson sa...

På ScandicAngler finns Guideline DC linan recenserad.
http://scandicangler.com/?t=4||&mod=article&aID=36867;PSID=e107a1fae8bb7a501f6bfae982d01b1e

Hoppas du kryar på dig snabbt Jan.

Unknown sa...

Hoppas att man snart ser dig åter vadandes bland sumpen och vågorna.