2011-07-24

Sommargädda

Julivädret bjuder onekligen in till höstlika aktiviteter. Mats och jag tog en tur till vårt grannlandskap för att se om det fanns någon gädda. Det började ganska bra med att Mats drog på en gädda i första kastet.



Sedan blev det trögare, jag knäckte mitt nya spö, troligtvis för att jag inte hade tryckt ihopa delarna riktigt, hanen på holken hade blivit en cm kortare men spöet gick att sätta ihop igen. Vadningen var tuff men det var positivt att sommarmuggigheten inte hade inträffat, fjolårets "svartskit" hade inte inträffat. Efter ett tag så knäckte jag spöet igen, det var ingen bra dag, dags för omgruppering och nytt ställe.



Den kraftiga sydostvinden styrde oss mot ett av klubbens toppställen, i lä av en stor udde men där var vattnet riktigt muggigt och de sista två timmarna gav bara en enda gädda. Sammanfattningsvis så kan man säga att det är lite svårare att hitta ställena på sommaren men fortfarande är det helt möjligt.

Inga kommentarer: