2011-08-23

Kameran och jag ....

..... är inte alltid på "speaking terms". Oftast glömmer jag den hemma. Som hämnd laddar den ur sig lagom till att de stora fiskarna skall förevigas. Till kamerans goda sidor hör att den är vattentät och kan användas under vattnet. Ett attribut som, trots att jag aldrig använt mig av det, tilltalar mig oerhört.

Nåväl, i veckan som gick stal Jesper och jag oss en eftermiddag med efterföljande förmiddag för att få en dos gäddfiske. SMHI var mycket säkra i sin prognos som innehöll sol och måttligt med vind. Som ni förstår fick vi rejält med regn och hård vind. Solen tittade fram några gånger, men inte på allvar förrän det var dags att åka hem. Själv påstår SMHI att de ligger på 83 % träffsäkerhet i prognoserna - frågan är var?

Fisket var emellertid bra och fisken höll fin storlek. Jag fiskade en hel del med stora skeddrag, vilket fungerade utmärkt.

Jesper använde, som vanligt, med förkärlek sina hemmagjorda wobblers. "Heartbreakern" levererade som den brukar.
Och här var det dags för en bild på en rejäl gädda. Men, just det, plötsligt var batteriet slut så vi får istället glädjas åt en fisk som är lika stor som ful.
Nu är batteriet fulladdat igen och kameran är redo för nästa fisketur. Bara att tillsätta fisk!



1 kommentar:

Esox sa...

Praktiskt med en bonk som dessutom går att fiska med.