2011-12-09

Äntlingen så hettade det till...

Ett gäng med stor Tarpon jagade aktivt utanför Martas bar, för en gångs skull så satt jag inte och drack öl utan jag hade flugspöet i handen. Klass 8 kändes klent så jag tog en liten paus för att rigga om och fixa ihop lite "tarponflugor". På LR är fluga ett relativt begrepp och det är inte speciellt många fjädrar etc på den nästan allenarådande "Gummy minnow". Det är således bara att sätta ändelsen -minnow på allt som man kan komma på.

I en hast så färdigställdes.




Ett par "Biltema minnow"



"Fin S minnow" samt "Dying minnow minnow"



Samt några köbegurglers på tarponkrok.

Väl tillbaks så hade aktiviteten nästan avtagit, dock så visade benisarna klart intresse för gurglers och FinS minnow. den sistnämda gick klart att kasta med mitt nya klass 12 spö. Jag lyckades ganska snabbt landa en riktigt stor Bonefish och tappade en annan bland alla båtlinorna, tafsen gick av så jag får förbereda en ny till i morgon bitti.

Sedan så öppnade Martas bar och allt var som vanligt igen....
















Posted using BlogPress from my iPad

Location:Los Roques

Inga kommentarer: