2011-12-02

Bend it

Henrik och jag tog en tripp på öppna havet tillsammans med en lokal yrkesfiskare. Efter en skumpig tur så kom vi fram till deras boj som låg mitt ute på havet, fattar fortfarande inte hur dom kunde hitta rätt utan navigator. Det var mete med levande agn och dom mäskade in fisken, ganska snart så såg vi hur stora fiskar attackerar mäsket och våra agnfiskar. Två spön står i sprättbåge.


Henrik drar på en grann tonfisk och cirkusen är i gång.



Massvis med fisk och snabbt så börjar Henrik att bottenmeta på 150 meters djup. Snappers i mängd kommer upp.



Till slut så böjer det till ordentligt, en rejäl rusning och linan håller på och ta slut, med bara ett par varv lina på spolen så lyckas han vända fisken. Jag försöker filma hela förloppet men snabbt blir det "minneskort fullt", när Henrik säger att det är 200 meter lina kvar så fiskar jag upp en femkilos tonfisk innan jag fortsätter filma. Till slut så kommer det upp en hiskelig haj och efter ett visst kaos så säkras fisken vid båten.



Väl tillbaks i hamn så kan man summera dagen som jobbig men minnesvärd.

- Posted using BlogPress from my iPad

Location:Venezuela

Inga kommentarer: