2012-04-22

Så där ja..........

Sista dagen inleddes som alltid med ägg&bacon, vi beslutade att röja, fiska och checka ut, i nämnd ordning. Dimman låg tät och vi var lite osäkra på var vi skulle fiska, efter någon GPS-triggad felkörning så hamnade vi på en av nabbarna. Bra rörelse i vattnet och äntligen så började vi se ett fåtal tångloppor i strandkanten.
Vi fiskade oss ut mot spetsen, Olle och jag hade nästan kommit fram när plötsligt.....



Olle hojtar till och jag ser ett kraftigt böjt spö. Vadningen var jävulsk och jag beslutade att stanna kvar och filma med max zoom, vadarstaven fick agera som stativ, ganska effektivt. På håll kan jag se att det är en fin fisk med stor stjärtfena, att Olle lyckas att få fisken att simma mellan benen gjorde det hela lite mer dramatiskt. Fisken bärgas och jag tar mig bort till en överlycklig Olle.



En 12-grams Gladsax i guld var det vinnande konceptet.



Vägen tillbaks verkade gå lättare trots den extra bördan.



Dags för fika och vi flugfiskare beslutade att testa ett ställe till, där det skulle vara lättare att vada. Vinden hade lagt sig och vi drog till gårdagens öppningsställe, nu lite mer åt höger där det är mer sandbotten. Redan i första kastet så var det nära att turen hade blivit komplett, Andre tappade en fisk efter ett kraftigt hugg. Själv kände jag inget mer än det kalla vattnet som sakta sipprade in i grenen........

- Posted using BlogPress from my iPad

Location:Blekinge

Inga kommentarer: