2007-04-26

Lyckat genrep...

Tog en liten havsöringstur med en kompis igår kväll som en liten uppladdning till Bornholmsresan. 2st 60cm blänkare + en liten under måttet blev resultatet. Horngäddorna var även de på hugget men inte i den mängd jag hade förväntat mig. En fräck händelse var när en horngädda högg på min gladsax och jag gav den löslina för att den skulle kunna skaka av sig själv. Den hoppade och härjade omkring och till sist lossnade den och jag började veva in igen och efter ca 5 vev varv högg en öring som jag naturligtvis drillade ordentligt innan den fick friheten åter.
Många "proffs" säger att finns horngäddan där så finns inte öringen där, men jag tror inte så är fallet, möjligtvis när horngäddan kommer i stora stimm. Hoppas inte horngädde-stimmen hinner till Bornholm förrän efter helgen....

Inga kommentarer: