2008-03-16

Klubbturen del två

Som vanligt så lyckades jag somna ifrån melodifestivalen i går kväll så här kommer ett morgontidigt inlägg.

En av mitt livs finaste havsöringar. Redan i hugget kunde man känna att det var en stor fisk på gång. Det inledande plasket visade i motljus en enorm stjärtfena som kanske förstorades ytterligare i min fantasi när fisken drog på en gott och väl 100 meter rusning med hårt ställd broms, ett tag trodde jag att linan skulle ta slut och att jag också skulle ingå i skaran av "tömdarullfiskare". Med anledning av detta så var det nästan en antiklimax när jag fick in fisken och insåg att den inte var i världsrekordklass utan bara ett helt vanligt krutpaket på ca 5 kg. Jag kunde se att kroken satt perfekt så jag var mest rädd för att någon del av utrustningen skulle haverera, mini-beteslås eller 0,12 flätlina så jag beslutade mig för att stranda fisken. Väl uppe så var det en hel del fotograferande och glädjescener.



Jag hade knappt hämtat mig innan jag insåg att Kent gick ut för att fiska av samma ställe där jag hade fått fisken. Redan i andra kastet så ropar han till och meddelar han att han har fisk och att den är stoor. Det är dock en liten skillnad mot min fisk, denna fisken rusar inte nämvärt och ganska snart så kan vi konstatera att det är en riktigt stor gädda.



Efter detta så hände inget, vi provade i ett par timmar innan vi drog vidare.
I god upptäckaranda så försökte vi på ett par helt nya ställen och det var på det sista av dessa som Tord lyckades få sin fina trekilos öring. Under tiden som vi gratulerade Tord och plåtade hans fisk så nätade den lokala pensionären igen det sista av denna fiskeviken.



En "Miles special" pizza på Nymölla pizzeria gjorde dock att dagen avslutades i positiv anda.

2 kommentarer:

Anders sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anders sa...

Förbannat granna fiskar, pågar.