2008-03-15

Silver

Vi var tre stycken som gav oss iväg med siktet främst inställt på havsöring denna lördag. Väderprognosen lät lovande med måttliga vindar från V. Vindprognosen visade sig stämma bra med verkligheten, liksom prognosen om vattenstånd en 3-4 dm över normalt. Alla belönades med fisk.
Enda smolk i bägaren var dessa förbannade nätfiskare, som vi bevittnade lägga inte ett, utan flera nät precis utanför platsen där vi fiskade. Jag blev minst sagt irriterad och skulle tillrättavisa gärningmannen men denna hann försvinna i bil innan jag hann ifatt honom.
Av denna tur lärde jag mig en annan sak... att kasta långt, ut mot djupare vatten är inte alltid nödvändigt. Jag kan dra historian vid senare tillfälle.











Janne visar en en fantastisk 5 kilos fisk i bästa kondition. Fisken gjorde en sällan skådad rusning, ett tag trodde vi att fisken var dubbelt så stor.









Denna fisk verkar liten i jämförelse med Jannes...

Bild på Kents fisk kommer inom kort.








Inga kommentarer: