2013-11-02

Fredagsfiske

Plötsligt en ledig dag i kalendern, och med perfekt gäddväder var det bara att ladda bilen med krokodilprylar. Fisket börjar lite trögt, missade virvlar vill inte ta igen. Dock hinner jag ta en handfull två-trekilosfiskar innan Lars dyker upp.

Efter lite snack fiskar jag mig vidare och lyckas ta en handfull fiskar till, varav en riktigt fin madam på 7-8 kilo. Plötsligt känns det konstigt på högerfoten. Precis som om skon blivit för stor. En snabb inspektion visar att BOA-wiren på skon har gått av på TVÅ ställen. Detta är tredje gången på totalt 20 turer med dessa Simms-skor. Dyrt och modernt är inte alltid bra.

BOA-konceptet må vara smidigt, men jag litar aldrig mer på denna konstruktion, eller så har jag fått ett par riktiga måndagsexemplar. Nu är skorna på väg till Simms, och framgent kommer jag att använda skor med traditionella skosnören. Har funkat sedan medeltiden.....

Inga kommentarer: