2009-12-25

Guadeloupe - dag 11

Idag blev det en kort dag. Sovmorgon + diverse julhälsningssamtal är ju kotym julafton. Dessutom fick jag ge mig när ett oväder drog in över ön strax efter lunch. Även om den blev kort så hade jag kontakt med fisk.Såg flertalet fiskar, men det tog en stund innan jag spottade en fisk att lägga flugan på. Ut med flugan, en långsam strip, jag ser fisken vända sig mot flugan och öka farten. Jag låter krabban ligga stilla och ser fisken taila när den suger in den i gapet. Jag hinner lyfta spöt, känna gunget, innan den spottar ut och sätter iväg i en sjuhelsikes fart... Detta är adrenalinkick på hög nivå. Man ser fisken och den är ofta så nära som 7-10 meter innan man lägger ett kast. Ibland ett stim rakt mot en och man duckar och backar för att inte skrämma dom. Helt sjukt pulshöjande, eller för att citera Ali G, "This is da' shit!". Nu vankas julmiddag med kalypsojulmusik som akompanjemang.

2 kommentarer:

Tord Andreasson sa...

Vi är inte det minsta avundsjuka. +3C, regn, snöslask och mer av den varan har lovats.

Esox sa...

Ingenting går upp mot en vinterfluggädda.