2009-12-17

Guadeloupe - dag 4

Idag var det kalasväder, och även om ett och annat moln på himlen var svart, kom inte en droppe regn på mig idag. Det fina vädret gör att jag nu börjar anta en kräftlik ton i nyllet trots solskyddskräm i omgångar. Hur som helst, idag provade jag några riktigt fina stora flatsområden. Siktfiske är banne mig inte lätt, och när jag äntligen ser ett gäng skuggor röra sig på grunt vatten visar det sig vara någon form av trevally.Sanslösa mängder av dessa mellan 1 och 5kg slurpade i sig min fluga. Rullbroms och drillningsarm fick lite motion idag. Hur kul som helst.
Och så klart en en del snappers som passar på att sno flugan medans man går och spanar med bara tafsen utanför spöspetsen.
Min hjälmkamera som införskaffades innan resan verkar ha tvärdött innan ens en sekund av film spelats in. Sicket skräp. Ännu en dag som givetvis avslutas med kall öl, lite nötter och ljudet av vågskalp.

3 kommentarer:

Tord Andreasson sa...

Vi följer med spänning dina äventyr.

Bild 1 och 2: Bar Jack
Bild 3: Yellow Tail Snapper

Finn sa...

Med tanke på hur Mats avslutar varje dag, trodde jag att det var han som var "Bar Jack"!

Unknown sa...

Yellow tail är den såkallade "svensk fisken" som är super som sachimi.