2009-12-16

Guadeloupe - dag 3

Idag blev det sovmorgon. Vaknade av det värsta regn jag varit med om. Och det har regnat i princip hela dagen. Hur som helst, jag hade ju planer på att hyra cykel och trampa mig runt, men har efter dessa få dagar insett att cykling är förenat med livsfara. Fransmännen har även exporterat sitt trafikvett, eller rättare sagt, frånvaron av det.Så det blev att hyra en bil istället. Efter en timme med ifyllnad av blanketter i drivor, lastas bilen med vatten, snacks och fiskeprylar. Kosan styrs mot östra spetsen för lite allmän sightseeing och potentiella kuststräckor att fiska på.
Under eftermiddagen blev det uppehåll i regnet en knapp timme, och bilderna ovan är på planerad jaktsträcka för morgondagen. Nu skall jag ner och ta ett sista dopp för dagen, innan det är dags för lite siesta innan middagen.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Vi är inte ett dugg avunsjuka. Här hemma kom det lite snö inatt så idag är det trafikkaos. Snappers, speciellt de som är Gul/Blå (Svenskfisk) är supergoda som Sachimi (eller hur det nu stavas)..

Anders sa...

Ja, efter morgondagens kaos för att ta sig till jobb (1h 20min) så ser stränderna onekligen inbjudande ut även om jag inte är en sol och badare.
Vilken av öarna är du på? (Måste ju kolla på Goggle earth)

Zigge sa...

Gran-Terre(östra). Sträckan mellan Le Gosier och Saint-Francois är den jag betar av:-)