2009-12-21

Guadeloupe - dag 6

Idag blev det sol & badaktiviteter.
Fortfarande stenhård sydostvind. Mina händer och fötter behöver en dags vila efter dagar av total blötläggning. 30 grader i luften, 26 grader i vattnet är helt okej:-) Dock lyckades jag bränna mig på en manetjävel. Smärta! Bedövas med rom. På tal om rom... käkade middag igår kväll med ett par som seglat hit. Dom menar att barracuda avlivas bäst henom att man häller en flaska rom i gapet på dom. På så vis slipper man bloda ner segelbåten fick jag veta. Skulle tydligen ta död på fisken direkt. Såklart var jag oerhört skeptisk till att ödsla en flaska rom på detta vis. Hellre blod än rom på däcket är iallafall min devis.

3 kommentarer:

Tord Andreasson sa...

Har du blivit bränd av en manet skall du behandla med ättika/vinäger som bryter ner giftet. Gärna i kombination med så varmt vatten som möjligt.

Zigge sa...

Dom hade vin i baren. Bättre än inget. Måste ju vara hälften så bra som vinäger? Eller?

Unknown sa...

Men ni vet väl att man ska kissa på det brända. Kolla "running down the man".